جراحی لاغری چیست ؟ و چگونه است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 8 اسفند 1400
بازدید : 172
نویسنده : mozhgan

جراحی لاغری چیست ؟

یک جراحی لاغری به فرد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد  و خطرات احتمالی مرتبط با حمل وزن اضافی را از بین می برد. جراحی های کاهش وزن به روش های مختلف و مشخصی کار می کنند. این شامل محدودیت هایی برای فرد بیمار است، که با محدود کردن اندازه غذایی، معده می تواند میزان کالری مصرفی فرد را کاهش دهد. حالت دیگر سو جذب است که به همین ترتیب میزان کالری و مواد مغذی متعاقب آن را که بدن می تواند به طور مناسب جذب کند، به حداقل می رساند. این امر با کوتاه کردن بخشی از روده به دست می آید. بسیاری از جراحی های کاهش وزن در دسترس بیماران است؛ اما در این مقاله چهار عمل اصلی توسط هر متخصص جراحی لاغری جیم جو  بررسی می شود.

جراحی سوییچ اثنی عشر با عمل انحراف بیلیوپانکراتیک

این روش مستلزم قرار دادن دوازدهه در امتداد ایلئوم است. این روش منجر به جذب کالری بسیار کمی توسط بدن از غذای مصرفی می شود. معده همچنین مقدار بسیار کمی هورمون ایجاد کننده گرسنگی ترشح می کند و باعث می شود فرد احساس گرسنگی سریع نکند.

بیشتربخوانید... لاغری انگیزشی

جراحی باند معده

از نظر بیولوژیکی و فنی، از باند معده به عنوان باند معده قابل تنظیم لاپاراسکوپی یاد می شود. این روش مستلزم ایجاد یک کیسه کوچک با استفاده از یک باند معده است که به خوبی در اطراف معده قرار گرفته است. کیسه را می توان با مقدار کمی غذا پر کرد و مقدار غذایی را که می تواند برای پر کردن آن خورده شود، محدود می کند. فرد خیلی سریع احساس سیری می کند و دیگر نیازی به مصرف مقدار زیادی غذا ندارد.

اسلیو معده یا گاسترکتومی

در روش اسلیو معده  قسمت وسیعی از معده کاهش می یابد و در مقایسه با روش قبل، بعد از عمل بسیار کوچک می شود. دقیقاً مانند جراحی های فوق الذکر، فرد بسیار سریع احساس سیری می کند و در نتیجه مقدار غذایی را که یک بار مصرف می کند به شدت کاهش می یابد. معده کوچکتر، اکنون مقادیر بسیار کمی هورمون ترشح می کند که باعث گرسنگی می شود و باعث می شود احساس گرسنگی به اندازه گذشته نداشته باشید.

بیشتربخوانید... بیماری مزمن انسدادی ریه

جراحی بای پس معده

بای پس معده به عنوان بای پس معده Roux-en-y نیز شناخته می شود. معده به دو قسمت تقسیم می شود. با استفاده از منگنه های جراحی یک کیسه کوچک در بالای معده ایجاد می شود. با اتصال مستقیم کیسه به روده کوچک، بقیه معده دور زده می شود. به طور مشابه، مقدار غذای مورد نیاز برای پر شدن غذا را به شدت کاهش می دهد. این در نهایت اطمینان می دهد که غذای کمتری مصرف می کنید  و بنابراین کالری بسیار کمی جذب خواهید کرد. بدن شما همچنین باید مواد معدنی بسیار کمی را جذب کند. با وجود این، بای پس معده یک عیب کوچک دارد زیرا اگر فرد به یک رژیم غذایی بسیار خوب و دقیق پایبند نباشد ، می تواند باعث سندرم دامپینگ یا حتی سو تغذیه احتمالی شود.

منبع: https://www.dandooneman.ir/





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com